Serveur d'exploration Debussy

Attention, ce site est en cours de développement !
Attention, site généré par des moyens informatiques à partir de corpus bruts.
Les informations ne sont donc pas validées.

An investigation of the second- and higher-order spectra of music

Identifieur interne : 000C08 ( Main/Exploration ); précédent : 000C07; suivant : 000C09

An investigation of the second- and higher-order spectra of music

Auteurs : D. R. Brillinger [États-Unis] ; R. A. Irizarry [États-Unis]

Source :

RBID : ISTEX:1062F654FD31C82A19E5B23DE7FFC99F72A4273E

English descriptors

Abstract

Abstract: For a variety of musical pieces the following questions are addressed: Are the power spectra of 1/f form? Are the processes Gaussian? Are the higher-order spectra of 1/f form? Are the processes linear? Is long-range dependence present? Both score and acoustical signal representations of music are discussed and considered. Parametric forms are fit to sample spectra. Approximate distributions of the quantities computed are basic to drawing inferences. In summary, 1/f seems to be a reasonable approximation to the overall spectra of a number of pieces selected to be representative of a broad population. The checks for Gaussianity, really for bispectrum 0, in each case reject that hypothesis. The checks for linearity, really for constant bicoherence, reject that hypothesis in the case of the instantaneous power of the acoustical signal but not for the zero crossings of the signal or the score representation.
Zusammenfassung: Für eine Anzahl von Musikstücken werden die folgenden Fragestellungen behandelt: Gehorchen die Leistungsdichte-spektren einem 1/f-Gesetz? Sind die Prozesse gaußverteilt? Besitzen die Spektren höherer Ordnung 1/f-Form? Sind die Prozesse linear? Sind langfristige Abhängigkeiten vorhanden? Sowohl Partituren als auch akustische Signaldarstellungen von Musik werden betrachtet und diskutiert. Parametrische Darstellungen werden an Spektren von Musterfunk-tionen angepaßt. Näherungsweise Verteilungen der berechneten Größen sind grundlegend für statistische Rückschlüsse. Zusammenfassend scheint eine 1/f-Form eine sinnvolle Näherung für die Spektren einer Anzahl von Stücken zu sein, die als repräsentativ für einen großen Bestand ausgewählt wurden. Die Tests bezüglich Gaußverteilung (eigentlich bezüglich verschwindendem Bispektrum) weisen eine solche Hypothese immer zurück. Die Tests bezüglich Linearität (eigentlich bezüglich konstanter Bikohärenz) weisen diese Hypothese im Fall der Momentanleistung des akustischen Signals zurück, nicht aber für die Nulldurchgänge des Signals oder für die Partitur.
Résumé: Les questions suivantes sont posées pour une variété de morceaux de musique: Les spectres de puissance sont-ils de la forme 1/f? Les processus sont-ils gaussiens? Les spectres d’ordre supérieur sont-ils de la forme 1/f? Les processus sont-ils linéaires? La dépendance à long terme est-elle présente? Les représentations de musique sous forme de partition et de signal acoustique sont toutes deux discutées et examinées. Des formes paramétriques sont ajustées aux spectres expérimentaux. Les distributions approximatives des quantités calculées sont essentielles pour tirer des conclusions. En résumé, la forme en 1/f semble être une approximation raisonnable des spectres globaux d’un certain nombre de morceaux sélectionnés comme représentatifs d’une population étendue. Les vérifications de gaussianité, en vérité de bispectre nul, rejettent dans chaque cas cette hypothèse. Les vérifications de linéarité, en vérité de bicohérence constante, rejettent cette hypothèse dans le cas de la puissance instantanée du signal acoustique mais pas pour passages par zéro du signal ou de la représentation par partition.

Url:
DOI: 10.1016/S0165-1684(97)00217-X


Affiliations:


Links toward previous steps (curation, corpus...)


Le document en format XML

<record>
<TEI wicri:istexFullTextTei="biblStruct">
<teiHeader>
<fileDesc>
<titleStmt>
<title>An investigation of the second- and higher-order spectra of music</title>
<author>
<name sortKey="Brillinger, D R" sort="Brillinger, D R" uniqKey="Brillinger D" first="D. R." last="Brillinger">D. R. Brillinger</name>
</author>
<author>
<name sortKey="Irizarry, R A" sort="Irizarry, R A" uniqKey="Irizarry R" first="R. A." last="Irizarry">R. A. Irizarry</name>
</author>
</titleStmt>
<publicationStmt>
<idno type="wicri:source">ISTEX</idno>
<idno type="RBID">ISTEX:1062F654FD31C82A19E5B23DE7FFC99F72A4273E</idno>
<date when="1998" year="1998">1998</date>
<idno type="doi">10.1016/S0165-1684(97)00217-X</idno>
<idno type="url">https://api.istex.fr/document/1062F654FD31C82A19E5B23DE7FFC99F72A4273E/fulltext/pdf</idno>
<idno type="wicri:Area/Istex/Corpus">000168</idno>
<idno type="wicri:explorRef" wicri:stream="Istex" wicri:step="Corpus" wicri:corpus="ISTEX">000168</idno>
<idno type="wicri:Area/Istex/Curation">000168</idno>
<idno type="wicri:Area/Istex/Checkpoint">000B39</idno>
<idno type="wicri:explorRef" wicri:stream="Istex" wicri:step="Checkpoint">000B39</idno>
<idno type="wicri:doubleKey">0165-1684:1998:Brillinger D:an:investigation:of</idno>
<idno type="wicri:Area/Main/Merge">000C12</idno>
<idno type="wicri:Area/Main/Curation">000C08</idno>
<idno type="wicri:Area/Main/Exploration">000C08</idno>
</publicationStmt>
<sourceDesc>
<biblStruct>
<analytic>
<title level="a">An investigation of the second- and higher-order spectra of music</title>
<author>
<name sortKey="Brillinger, D R" sort="Brillinger, D R" uniqKey="Brillinger D" first="D. R." last="Brillinger">D. R. Brillinger</name>
<affiliation wicri:level="2">
<country xml:lang="fr">États-Unis</country>
<wicri:regionArea>Statistics Department, University of California, Berkeley, CA 94720</wicri:regionArea>
<placeName>
<region type="state">Californie</region>
</placeName>
</affiliation>
</author>
<author>
<name sortKey="Irizarry, R A" sort="Irizarry, R A" uniqKey="Irizarry R" first="R. A." last="Irizarry">R. A. Irizarry</name>
<affiliation wicri:level="2">
<country xml:lang="fr">États-Unis</country>
<wicri:regionArea>Statistics Department, University of California, Berkeley, CA 94720</wicri:regionArea>
<placeName>
<region type="state">Californie</region>
</placeName>
</affiliation>
</author>
</analytic>
<monogr></monogr>
<series>
<title level="j">Signal Processing</title>
<title level="j" type="abbrev">SIGPRO</title>
<idno type="ISSN">0165-1684</idno>
<imprint>
<publisher>ELSEVIER</publisher>
<date type="published" when="1998">1998</date>
<biblScope unit="volume">65</biblScope>
<biblScope unit="issue">2</biblScope>
<biblScope unit="page" from="161">161</biblScope>
<biblScope unit="page" to="179">179</biblScope>
</imprint>
<idno type="ISSN">0165-1684</idno>
</series>
</biblStruct>
</sourceDesc>
<seriesStmt>
<idno type="ISSN">0165-1684</idno>
</seriesStmt>
</fileDesc>
<profileDesc>
<textClass>
<keywords scheme="Teeft" xml:lang="en">
<term>Acoustical signal representation</term>
<term>Allegro moderato</term>
<term>Audible range</term>
<term>Audio</term>
<term>Audio power</term>
<term>Audio signal</term>
<term>Bicoherence</term>
<term>Bicoherence estimate</term>
<term>Bicoherence estimates</term>
<term>Bispectrum</term>
<term>Brillinger</term>
<term>Cantata</term>
<term>Cantata signal</term>
<term>Chuck berry</term>
<term>Common practice notation</term>
<term>Complex meter</term>
<term>Concert pitch</term>
<term>Continuous function</term>
<term>Contour plots</term>
<term>Discerning nongaussianity</term>
<term>Elsevier science</term>
<term>Fundamental domain</term>
<term>Fundamental frequency</term>
<term>Gaussian</term>
<term>Gaussian case</term>
<term>Gaussian process</term>
<term>Gaussianity</term>
<term>Ieee trans</term>
<term>Instantaneous frequency</term>
<term>Instantaneous power</term>
<term>Irizarry</term>
<term>Irizarry signal processing</term>
<term>Jazz tunes</term>
<term>Kleine nachtmusik</term>
<term>Linear process</term>
<term>Linearity</term>
<term>Ltering</term>
<term>Medium swing</term>
<term>Midi</term>
<term>Miles davis</term>
<term>Nonlinearity</term>
<term>Numerical representations</term>
<term>Other words</term>
<term>Point process representation</term>
<term>Power spectrum</term>
<term>Power spectrum song</term>
<term>Right hand</term>
<term>Score representation</term>
<term>Signal processing</term>
<term>Signal representation</term>
<term>Signal representations</term>
<term>Sound wave</term>
<term>Spanish guitar</term>
<term>Sparc machines</term>
<term>Spectral analysis</term>
<term>Square root</term>
<term>Stationary</term>
<term>Stationary process</term>
<term>Stationary time series</term>
<term>Statistical properties</term>
<term>Successive notes</term>
<term>Suite bergamasque</term>
<term>Tatum</term>
<term>Time series</term>
<term>Time series representation</term>
<term>Tone viii</term>
<term>Voss</term>
<term>Western music</term>
</keywords>
</textClass>
<langUsage>
<language ident="en">en</language>
</langUsage>
</profileDesc>
</teiHeader>
<front>
<div type="abstract" xml:lang="en">Abstract: For a variety of musical pieces the following questions are addressed: Are the power spectra of 1/f form? Are the processes Gaussian? Are the higher-order spectra of 1/f form? Are the processes linear? Is long-range dependence present? Both score and acoustical signal representations of music are discussed and considered. Parametric forms are fit to sample spectra. Approximate distributions of the quantities computed are basic to drawing inferences. In summary, 1/f seems to be a reasonable approximation to the overall spectra of a number of pieces selected to be representative of a broad population. The checks for Gaussianity, really for bispectrum 0, in each case reject that hypothesis. The checks for linearity, really for constant bicoherence, reject that hypothesis in the case of the instantaneous power of the acoustical signal but not for the zero crossings of the signal or the score representation.</div>
<div type="abstract" xml:lang="de">Zusammenfassung: Für eine Anzahl von Musikstücken werden die folgenden Fragestellungen behandelt: Gehorchen die Leistungsdichte-spektren einem 1/f-Gesetz? Sind die Prozesse gaußverteilt? Besitzen die Spektren höherer Ordnung 1/f-Form? Sind die Prozesse linear? Sind langfristige Abhängigkeiten vorhanden? Sowohl Partituren als auch akustische Signaldarstellungen von Musik werden betrachtet und diskutiert. Parametrische Darstellungen werden an Spektren von Musterfunk-tionen angepaßt. Näherungsweise Verteilungen der berechneten Größen sind grundlegend für statistische Rückschlüsse. Zusammenfassend scheint eine 1/f-Form eine sinnvolle Näherung für die Spektren einer Anzahl von Stücken zu sein, die als repräsentativ für einen großen Bestand ausgewählt wurden. Die Tests bezüglich Gaußverteilung (eigentlich bezüglich verschwindendem Bispektrum) weisen eine solche Hypothese immer zurück. Die Tests bezüglich Linearität (eigentlich bezüglich konstanter Bikohärenz) weisen diese Hypothese im Fall der Momentanleistung des akustischen Signals zurück, nicht aber für die Nulldurchgänge des Signals oder für die Partitur.</div>
<div type="abstract" xml:lang="fr">Résumé: Les questions suivantes sont posées pour une variété de morceaux de musique: Les spectres de puissance sont-ils de la forme 1/f? Les processus sont-ils gaussiens? Les spectres d’ordre supérieur sont-ils de la forme 1/f? Les processus sont-ils linéaires? La dépendance à long terme est-elle présente? Les représentations de musique sous forme de partition et de signal acoustique sont toutes deux discutées et examinées. Des formes paramétriques sont ajustées aux spectres expérimentaux. Les distributions approximatives des quantités calculées sont essentielles pour tirer des conclusions. En résumé, la forme en 1/f semble être une approximation raisonnable des spectres globaux d’un certain nombre de morceaux sélectionnés comme représentatifs d’une population étendue. Les vérifications de gaussianité, en vérité de bispectre nul, rejettent dans chaque cas cette hypothèse. Les vérifications de linéarité, en vérité de bicohérence constante, rejettent cette hypothèse dans le cas de la puissance instantanée du signal acoustique mais pas pour passages par zéro du signal ou de la représentation par partition.</div>
</front>
</TEI>
<affiliations>
<list>
<country>
<li>États-Unis</li>
</country>
<region>
<li>Californie</li>
</region>
</list>
<tree>
<country name="États-Unis">
<region name="Californie">
<name sortKey="Brillinger, D R" sort="Brillinger, D R" uniqKey="Brillinger D" first="D. R." last="Brillinger">D. R. Brillinger</name>
</region>
<name sortKey="Irizarry, R A" sort="Irizarry, R A" uniqKey="Irizarry R" first="R. A." last="Irizarry">R. A. Irizarry</name>
</country>
</tree>
</affiliations>
</record>

Pour manipuler ce document sous Unix (Dilib)

EXPLOR_STEP=$WICRI_ROOT/Wicri/Musique/explor/DebussyV1/Data/Main/Exploration
HfdSelect -h $EXPLOR_STEP/biblio.hfd -nk 000C08 | SxmlIndent | more

Ou

HfdSelect -h $EXPLOR_AREA/Data/Main/Exploration/biblio.hfd -nk 000C08 | SxmlIndent | more

Pour mettre un lien sur cette page dans le réseau Wicri

{{Explor lien
   |wiki=    Wicri/Musique
   |area=    DebussyV1
   |flux=    Main
   |étape=   Exploration
   |type=    RBID
   |clé=     ISTEX:1062F654FD31C82A19E5B23DE7FFC99F72A4273E
   |texte=   An investigation of the second- and higher-order spectra of music
}}

Wicri

This area was generated with Dilib version V0.6.33.
Data generation: Tue Sep 25 16:34:07 2018. Site generation: Mon Mar 11 10:31:28 2024